Advies voor mums-to-be: eten en bewegen

Gezond leven is tijdens de zwangerschap extra belangrijk, voor jezelf en je kindje. Het is voor een optimale groei van de baby van essentieel belang om gezond te eten en genoeg te bewegen. Nu is het bewegen en gezond eten wel een stukje anders tijdens een zwangerschap. Daarom geven wij hieronder een aantal adviezen voor alle mums-to-be.

Eten

De “Ik eet voor twee” uitspraak is zeker geen excuus. Alleen gaat het niet om de hoeveelheid, wel om de voedingsstoffen. Het advies is om gezond en gevarieerd te eten. Lust je geen vis? Neem dan visoliecapsules om te zorgen dat je wel Omega 3 binnen krijgt. Daarnaast heb je ook een aantal extra vitamines nodig, foliumzuur en vitamine D. Slik tijdens je zwangerschap special vitaminetabletten om te zorgen dat je de nodige vitaminen binnenkrijgt. Neem geen normale multivitaminen. Het kan zijn dat je dan een overschot aan vitamina A binnenkrijgt. Dit kan afwijken bij het kindje veroorzaken. Let daarom goed op.

Bewegen

Blijf lekker bewegen. Vrouwen die sporten tijdens de zwangerschap hebben minder last van kwalen, krijgen een betere nachtrust en komen op een goede manier gewicht aan. Je lichaam zal gedurende negen maanden flink veranderen, pas je sporten hier wel op aan. Overleg je sportplannen ook met je verloskundige of gynaecoloog. Belangrijk met sporten tijdens de zwangerschap is om niets te forceren. Luister goed naar je lichaam.

2018-09-14T09:55:24+00:00

Leave A Comment